3 Nisan 2013 Çarşamba

TORİNO

Yine tatil buralarda bu aralar.
Bu haftayı da atlattıkmı haftaya açılıyor okul ve tekrar rutin hayatımıza dönüyoruz....
Bizde bır ıkı gun kaçamak yapıp sıcak ülkelere doğru yelken açalım yüzümüze sıcağı sürelim istedik lakin donumuza kadar ıslandık ve bır dolu ıslak çamaşırlar ,yorgun bacaklar ve eğlenceli zamanları yüklenip geldik...

Sabah erkenden yola revan olduk . Mont-blanc tünelinde bir saat kadar bekledik ( bu arada gidiş dönüş tünel ücretli 51euro) saat 11.00 gıbı Torıno ' ya vardık...

Baslayalim o zaman,.
Once kelime anlami, Torino = Boga
Kuzey Italya`nin en guzel sehirlerinden birisi , tarihte baskent yapmisligi bile var...
Sirtini alplere, yuzunu Po ( Bulmacalarda hep sorarlar Italya`da bir nehir; cevap : PO ) ovasina dayamis , kulturu ve mimarisi ile cok zengin bir sehir..
Torino demisken, bir zamanlar Hakan Sukur burada top kosturmus ve basarisiz olmus ve hatta kendisine Torinolu Saban lakabi verilmis....Bunu da fanatik GS`li kocamdan ogrendim :)

Turistik ve en buyuk caddelerinden birisi Via Roma ...sagli sollu kafeler, dukkanlar...her tarafi tarih ve cikolata kokan sokaklar...
Hava parçalı bulutlu ....
Yıne tüm Avrupa da olduğu gıbı burada da hızmet sektörü sıfır , garsonu yakalamak bir mucıze , siparışin gelmesi ayrı bir mucıze...
Fiyatlar makuldu, tabi nereye göre buraya gore......
Hayatımızda yediğimiz, en kötü pizayı ve en iyi dondurmayı burada yedik ....





Mole Antonelliana , sehrin simgesi..





Kotu pizanin sahibi......



Romalilardan kalma...Soylemeye gerek yok aslinda kostumden bi o kadar belli !

Resim yazısı ekle

Oglumla ve gunesle sevismemiz...

Sinema muzesi....


Sonrasi Pinerolo . burasi Torinoya bir saatlik mesafede bir kasaba...
Italya`nin heryeri gibi burasi da tarihi ve turistik bir yermis..
Ben, otel ucuz olsun diye tesadufen ( booking.com)  bulmustum :) iyiki de oyle yapmisim cok memnun kaldik:) :) :)

Sirada, Portofino, Pisa ve Cinque Terre ......
Sicacik bol gunesli gunler.......

3 yorum:

Heyyfi dedi ki...

Ohh, keyfiniz bol olsun...
İtalya seyahatimizde ben de en çok pizza konusunda hayal kırıklığı yaşamıştım ama Pisa da yediğimizi asla unutamıyorum.
İtalya'ya ne zaman gitsem, üzerime bir romantizm çöker benim:)
Benim için de gezin:)
Sevgilerimle...

ikisatirdokturmelik dedi ki...

Tesekkurler sevgili Heyficim, Benin favarimde Italya...
Orada kendimi yabanci hissetmiyorum....
Diger hayatimda italyanmiydim acaba :)
Sevgiler....

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

ıslanmak da güzeldir...güzel fotolar ve anılarla dönmüşsünüz, nice gezilere...