19 Kasım 2012 Pazartesi

OPORTO, PORTO,FADO VE SARAP

PORTO 1
Diyelim ve  baslayalim , bitmis olmasinin huznu ile .
Bu senenin, kiz kiza gezimizin ucuncusunu Porto`ya yaptik. Iki gece iki gunduz.
Eglencesi bol, gezmesi bol,yemesi bol,  cakir keyifligi bol bir gezi oldu.
Porto ,
* romantik
*bohem
* arabesk
*ruhu ve tadi olan
*lezzetli (yemekleri ve tatli saraplari)
*eski cok eski
*huzurlu
*deniz kokusu ve martilari
*renk coskusu.....
*biraz bizeden
*mavi cinili fayanslari ve seramikleri
aklimda kalan baslicalari.

 UNESCO tarafindan dunya mirasi listesine alinmis ve uzumleri ve saraplari 1756 yilinda cikarilan bir yasa ile korunmakta. Douro nehrine bakan tepelere kurulmus. 2000 yillik tarihe ve muhtesem bir manzaraya sahip, sehrin her iki yakasini birbirine baglayan 6 adet kopru bulunmakta ve  bunlardan birisi Gustave Eiffel tarafindan yapilmis. Eski sehiri gezmek icin iyi bir kondisyon gerekli ,zira her yer yokus ve rampa ,oyle bir iki degil , bi haylice..
Cuma gecesi etkinlerimiz icerisinde caz bara gitmek vardi. Kim tutar bizi , hadi bakalim gidiyoruz, basladik tirmanmaya ardindan bin basamakli bir merdiven vardigimizda hepimizin dili bir karis disarida ve tislamaktayiz, daldik iceri tum hasmetimizle ,doldurduk mekani coskumuzla , lakin bostu, programlari 24 de baslayacakmis, yorgun ayaklarimiz ve bedenlerimiz bekliyemiyecegine karar verip ayrildik.Artik bir daha ki sefer bunun icin geliriz dedik ve otelin yoluna koyulduk. Gezi boyunca hep taksi sikintisi yasadik . Her nereye saklandilarsa bulmak bizi epeyce ugrastirdi.


Biraz bizden
Bugunluk bu kadar olsun, kalanlar ikiye, uce insallah....ayyy anlatacak cok sey oldu aslinda, heyecanlandim...

7 yorum:

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

wavv güzelmiş, ayaklarınıza sağlık...

esra dedi ki...

heyecanla diğerlerini de bekliyoruz...

Heyyfi dedi ki...

Çok keyifli geçmiş belli ki.
Diğerlerini de bekliyoruz.
Sevgilerimle...

Hayatın Tatları dedi ki...

sen asıl böyle gezmelere gitmeye devam edersen kıskananı bol bir blog olacaksın. benşimdiden başiladım bile.bizburda kızkıza günü zor yapıyoruz kiii :)

ikisatirdokturmelik dedi ki...

İhtiyac olan sadece uydum akıllı arkadaslar ,sonrası kolay ,içimizden ucu calisyor digerleri evde.... hepimiz ,hepsini denk getirip düşüyoruz yola....
Yakında döneceğim Ankara ya o zaman sen bana takil...

www.macerakitabim.com dedi ki...

Nasıl kaçırmışım Porto'nun ilk bölümünü. Bugünkü yazını görüp, okumadan buraya geldim hemen. Gerçi bu yazıyı okuyup, devamını merak edecektim, şimdi şanslıyım. Fazla uzatmadan hemen yeni yazıya koşuyorum:)

Aylin dedi ki...

Bende sizin kulaklarınızı cınlattım hep